Kuva on tehokkaampi kuin sata sanaa 5.5.2015 Yrityksissä viestitään monilla tavoilla eikä Elenia Lämpö siinä suhteessa keskimäärin poikkea muista yrityksistä. Olemme kuitenkin mielestämme löytäneet monia hyviä toimintatapoja ja keksineet uusia näkökulmia asioihin. Esimerkiksi tämä Lämpöblogi on yksi merkittävä avaus viestinnässämme ja osa Lämpöluotsi-palvelukokonaisuutta. Viime kesänä käynnistimme projektin, jossa pyrimme toisenlaiseen viestintään: elävään kuvaan sanallisten kuvien rinnalla. Silloin nimittäin aloitimme yritysvideon kuvaukset Turengin biolämpökeskuksen työmaalta. Kuvausmatka jatkui useille Elenia Lämmön paikkakunnille: Hämeenlinna, Heinola, Laukaa, Jyväskylä, Kärsämäki. Tapasimme polttoaineen toimittajia, asiakkaita, kuntavaikuttajia. Kuvasimme lämmöntuotantolaitoksia ja kaukolämpöverkostotyömaita. Videolla halusimme viestiä siitä, että me välitämme asiakkaittemme arjen sujuvuudesta. Tuotamme toimintavarmaa kaukolämpöä käyttäen kotimaisia polttoaineita, jotka työllistävät paikallisesti. Huolehdimme tuotannossamme ympäristöstä polttoainehankinnasta savukaasupesureihin ja asiakkaan lämmönjakohuoneeseen asti. Kierroksen jälkeen palasimme päätoimipaikkaamme Hämeenlinnaan, jossa on myös merkittävä sponsorointikohteemme Elenia Areena. Tuemme muillakin Elenia Lämmön paikkakunnilla erityisesti lapsia ja nuoria, liikuntaa, kulttuuria ja vastuuta ympäristöstä. Kannamme yhteiskuntavastuumme niin lämmöntuotannossa kuin muussa yrityselämässä. Mutta koska yksi kuva kertoo enemmän kuin sata sanaa, katso videomme itse. (Videolinkki päivitetty 05/2017). Pysy kartalla liittymällä Lämpöblogin lukijaksi tai seuraamalla meitä somekanavissamme Facebookissa, Twitterissä tai Youtubessa Jaana Lamberg Kirjoittaja toimi Elenia Lämmössä määräaikaisena viestintäasiantuntijana.