Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset 2024: Kuuntelemme ja kehitämme yhdessä

Me Loimualla olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua ja haluamme ymmärtää, miten voimme kehittyä entisestään. Tämän vuoden asiakastyytyväisyystutkimus antoi jälleen arvokasta tietoa siitä, mikä toimii hyvin ja missä voimme edelleen parantaa. Tälläkin kertaa tutkimuksen toteutti Innolink ja kyselyyn vastasi kaikkiaan 401 asiakasta.

Tänä vuonna yhtiömme asiakastyytyväisyysindeksimme oli 4,33 (viiden asiakastyytyväisyysväittämän keskiarvo, asteikko 1=huono – 5=erinomainen). Tähän on tullut jälleen parannusta edellisiin vuosiin verrattuna, joten olemme syystäkin erittäin tyytyväisiä saavutettuun tulokseen.

Muita positiivisia havaintoja tuloksista:

  • Asiakaspalveluamme kuvataan ystävälliseksi ja asiantuntevaksi.
  • Vastuullisuutemme on arvioitu korkeammalle kuin koskaan aiemmin

    Vastuullisuustyö ja siitä viestiminen oli yksi edellisen tutkimuksen (2022) kehityskohteista, joten on ilo havaita, että sen eteen tehty työ näkyy asiakkaillemme ja tätä kautta myös tutkimustuloksissa.
Sanapilvi tutkimuksen avoimista vastauksista

Tulokset auttavat meitä myös tunnistamaan toimintaamme kohdistuvia odotuksia ja haasteita. Kaukolämmön kilpailukyky sekä hinnoittelu nousivat esiin niin meidän, kuin koko toimialan tuloksissa, joten työtä riittää myös tulevaisuudessa. Ja vaikka saimme viestinnästä erittäin hyvää palautetta, nousi esiin myös tiettyjä haasteita. Asiakkaamme kaipaavat monipuolisempia viestintäkanavia ja entistä kohdennetumpaa viestintää. Otamme haasteen vastaan ja jatkamme kehitystyötä näiden perusteella.

Viestinnän parantamiseksi voit myös auttaa meitä varmistamalla, että yhteystietosi ovat ajan tasalla. Teet sen helposti meidän Asiakasnet -palvelussamme: https://asiakas.loimua.fi/

Tässä vielä muutamia poimintoja avoimen palautteen vastauksista:

”Lämpö on tullut niin kuin pitää”

”Kaikki on tehty mitä on ollut puhettakin”

”Kaikki toimii ihan hienosti ja kaukolämpöä tulee ongelmitta”

”Asiakaspalvelussa puhelimitse saatiin kaikki asiat hoidettua”

Asiakkaidemme antama palaute ohjaa toimintaamme. Haluamme kiittää kaikkia kyselyyn vastanneita ja jatkaa yhdessä kohti entistäkin parempaa palvelua!

Haluatko pysyä ajan tasalla hankkeistamme ja ajankohtaisista uutisistamme? Ota meidät seurantaan somekanavissamme:
Facebook
Instagram
LinkedIN