Asiakastyytyväisyyden kehittäminen tuottaa tuloksia 4.2.2019 Vuodenvaihteen aikaan saimme taas tutkittavaksemme jokavuotisen asiakastyytyväisyystutkimuksemme tulokset. Tulosten saaminen oli jälleen mielenkiintoinen hetki, seuraamme Elenia Lämmöllä eri asiakasryhmien tyytyväisyyttä suurella mielenkiinnolla mm. näiden tutkimusten kautta. Asiakassuhteiden hoitoon ja vuoropuheluun olemme viime vuosina erityisesti panostaneet aktiivisen yhteydenpidon avulla, muun muassa erilaisten tapahtumien ja tapaamisten muodossa. Pyrimme palvelemaan asiakkaitamme avoimin mielin lämmitysasioiden ja energiaan liittyvien tarpeiden merkeissä. Tutkimuksen tuloksista meillä oli ilo huomata, että mm. yritysten, julkisten asiakkaiden ja taloyhtiöiden segmentissä (B2B) tulokset olivat kehittyneet hienosti paremmiksi. Tässä tulokset paranivat lähes kaikilla osa-alueilla, suuria parannuksia tuli asiantuntijuudessa sekä hinta-laatusuhteessa ja kilpailukyvyssä. Myös henkilöstön ystävällisyys ja palveluhalukkuus saivat erittäin hyvät arvosanat. Absoluuttisesti parhaat arvosanat annettiin kaukolämmön helppohoitoisuudelle ja lämmönjakelun häiriöttömyydelle, joissa olemmekin tyypillisesti olleet vahvoja. Tulokset ovat hyvin linjassa tavoitteemme kanssa olla asiakkaidemme kumppani energiaan liittyvissä kysymyksissä, oli sitten kyse lämmityksestä, energiatehokkuudesta tai esimerkiksi sisäilmaston olosuhteiden parantamisesta. Olemme kehittäneet tässä määrätietoisesti asiantuntijuuttamme ja palvelujamme, havaittujen asiakkaiden tarpeiden perusteella. Tästä on hyvä jatkaa ja kehittyä edelleen asiakaslähtöisenä energiapalveluyrityksenä. Tutkimusten ja kyselyjen lisäksi arvostamme suoraa palautetta. Toivomme asiakkaidemme ottavan rohkeasti myös suoraan yhteyttä, niin voimme löytää keinot palvella kutakin asiakasta parhaiten. Lauri Penttinen Asiakkuuspäällikkö