Nainen ja mies ovat lähekkäin ja katsovat toisiaan silmiin.

Lämpö välittyy ihmiseltä ihmiselle

Häiriöttömästi virtaavaa lämpöä ja lämmintä käyttövettä. Lämmittämisen ohella Loimuan lämmitysasiantuntijat voivat säästää niin asiakkaan euroja kuin hermoja. Tiedätkö miten?

Ei niin pientä niksiä tai suurta suunnitelmaa, etteikö apua kannattaisi kysyä Loimuan väeltä. Kymmenet loimualaiset varmistavat osaamisellaan asiakkaillemme mukavat oltavat ja huomaamattomasti rullaavan lämmityksen. 24/7 lämmönjakelua seuraavan päävalvomon ja kentällä liikkuvien lämpöasentajien lisäksi merkittävässä roolissa ovat myös Loimuan palvelujen ja toimintojen kehittämisessä ja ylläpidossa työskentelevät lämmitysasiantuntijat 11 eri paikkakunnalla. Kaikki tähtää ympäristöystävälliseen ja kustannustehokkaaseen lämmityspalveluun.

Mikään ei korvaa ihmistä

Tekoälyä, dataa, hybridiä ja mittaamista. Termejä ja tietoa tulvii, mutta kuka tulkitsee tiedot ja tuntee kokonaisuuden? Mitä enemmän lämmitykseen liittyy uutta teknologiaa, sitä tärkeämmässä roolissa on asiansa osaava ammattilainen. Etenkin uudisrakennuksissa on paljon erilaisia laitteita, mikä tekee kiinteistön toimintojen hallinnasta yhä monimutkaisempaa. Samaan aikaan asiakkaita ohjataan nettiin ja erilaisille alustoille hoitamaan itse asioita.

”Kiinteistöjen ja kotien laitekokonaisuudet ovat yhä monimutkaisempia, mutta silti vastuuta usutetaan asiakkaille. Asiakkaiden kommenteissa on tullut esille ihmiskontaktien puute yritysten toiminnassa. Me Loimualla haluamme toimia toisin – henkilökohtainen palvelu on oleellinen osa toimintaamme”, korostaa asiakkuus- ja kehitysjohtaja Tero Holappa.

Valvomo-palvelu huolehtii puolestasi

Uusin tulokas palveluvalikoimassa on lämmitys- ja jäähdytyslaitteistoja etänä seuraava Lämpöluotsi Valvomo, joka soveltuu taloyhtiöille, yrityksille ja julkiselle sektorille. Lämpöluotsi Valvomo-palvelu saa etäyhteyden välityksellä tietoa laitteiden toiminnasta, jolloin poikkeamiin voidaan reagoida nopeasti. Usein huoltoyhtiö tai asiakas eivät ole edes tietoisia huomaamattomista laiteongelmista, jotka lisäävät energiankulutusta ja kustannuksia.

”Lämpöluotsi Valvomo-palveluun on kytketty jo kymmeniä Loimuan asiakaskohteita. Palvelu on nähty tarpeelliseksi ja selkeästi olemme pystyneet reagoimaan asiakkaiden ongelmiin”, summaa Holappa.

Palveluun sisältyvät raportit ja ammattilaisten tekemät kehitysehdotukset ovat apuna mm. investointien suunnittelussa. Lähitulevaisuudessa pitkälle automatisoitu Lämpöluotsi Valvomo-palvelu tullaan liittämään osaksi Loimuan Vanajan voimalaitoksen päävalvomon toimintaa, jossa henkilökuntaa on monitorien äärellä kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

Pannuhuoneessa tavataan

Tärkeä osa Loimuan asiantuntijapalveluita ja moitteettomasti toimivaa lämmitystä on kaikille asiakkaille maksuton lämpökatselmus. LVI-ammattilaisen suorittama kuntokartoitus tehdään lämmityskaudella ja siinä selviää muun muassa laitteistojen säätötarpeet tai suositeltavat korjaustoimet. Olipa kyseessä omakotitalon ”pannuhuone” tai kymmenien asuntojen lämmitystä hoitava taloyhtiön lämmönjakohuone, on lämpökatselmus hyvä tapa varmistaa laitteiston kunto ja tehokkaasti toimiva lämmitys. Pienillä säädöillä voi säästyä sekä energiaa että kustannuksia.

”Jos kartoituksessa ilmenee tarvetta laitteistojen uusimiselle, Loimuan kokemus ja asiantuntemus ovat käytettävissä niin eri vaihtoehtojen konsultoinnissa kuin remontin tai eri lämmitysmuotoja yhdistävän hybridiratkaisun suunnittelussa”, muistuttaa Holappa.

Lisätietoa palvelukokonaisuudesta ja alueellisista yhteyshenkilöistä: elenia.st.generax.io/lampoluotsi/